A Famíliatészta Kft. idén már a második olyan díjat kapta, amivel a száraztészta termékeit jutalmazták, márciusban a Vitale termékcsalád Az Év Terméke Díj 2015 elismerésben részesült.
A mezőberényi (Békés megye) Famíliatészta Kft.
tevékenységét a tésztakészítés tradícióira építve indította el 1992-ben, majd a
100%-ban magyar családi vállalkozás a folyamatos fejlődésnek és bővülésnek
köszönhetően 2009-ben kft.-vé alakult. A 21. század első évtizede főként a
technikai fejlesztésekről szólt, ebben az évtizedben pedig a
termékfejlesztésekre fektetik a legnagyobb hangsúlyt. A nagyipari precizitást
és a hagyományos minőséget, megjelenést ötvöző cég a régi idők házi ízeit,
formáit kínálja kiváló magyar alapanyagokból, mesterséges adalékanyagok és
tartósítószerek nélkül. A Famíliatészta Kft. jelenleg 45-féle száraztésztát
állít elő, termelési kapacitása pedig meghaladja a havi 200 000 kg
mennyiséget. A 43 főt foglalkoztató társaság 2014-es árbevétele 606,4 millió
forint volt, amelynek 65%-a hazai, a fennmaradó 35%-a pedig elsősorban a
romániai és szlovákiai eladásokból származott.
A Famíliatészta négy termékével (lebbencs,
sodort csigatészta, tarhonya, eperlevél) felvételt nyert a Mezőberényi
Értéktárba, illetve a Békés Megyei Értéktárba. A Mintamenza program révén a cég
részt vesz a közétkeztetésben is. Idén a Famíliatészta Kft. Vitale termékcsalád
teljes kiőrlésű, valamint a hazai kínálatban egyedinek számító kalciummal és
D-vitaminnal dúsított száraztésztái nyerték el „Az Év Terméke Díj 2015”
elismerést az Egészségbarát Tészta kategóriában, valamint megkapta a Bisnode
nemzetközi cégminősítő AA tanúsítványát.
A MagyarBrands Szakértői Bizottsága immár hatodik éve díjazza az általuk jelölt, illetve a pályázati rendszer során, valamint a GfK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján a kiválasztott magyar vonatkozású márkákat. A Famíliatészta Kft. részére, a KutatóCentrum által végzett reprezentatív fogyasztói felmérés szerint márkaismertség tekintetében a hazai gyártók* közül a Família tészta a három legismertebb márka közé tartozik. Az 1000 fő megkérdezésével készült kutatás eredménye a pályázat része volt, ami bizonyára hozzájárult a díj elnyeréséhez. A szempontok figyelembevételénél idén a bizottság először a tulajdon, a foglalkoztatás és az identitás alapján választotta ki az értékelésben szereplő brandeket, majd ezután határozta meg a márkaérték pontszámát.