2014. november 4., kedd

Pizzarecept Jamie Olivertől - gyorsan elkészíthető, nem drága

Cseni osztotta meg velem ezt a pizzareceptet még talán 1. 1,5 évvel ezelőtt. Új fejezet nyílt előttem a pizzasütés világában, ezt el kellett ismernem. 
Az otthoni pizzasütéstől sokan ódzkodnak, pedig nagyon gyorsan kész van, és bármilyen feltét kerülhet rá a maradékok közül is. :)
Egyetlen hozzávaló volt, amin magam is meglepődtem, ez pedig a búzadara. Nekem ez a pizza viszont sokkal jobban ízlik, mert puhább az alja, nem ropogós, nem tudom, éppen ettől van-e.

Jöjjön a recept:
350 g liszt + 70 g búzadara
1/3 teáskanál só
5 g élesztő (tasakos, instant, szárított)
1/3 evőkanál porcukor
1 evőkanál olaj (oliva- vagy napraforgó)
215 ml víz

Én kenyérsütőben keverem össze, mert nem szeretek gyúrni (ne kövezzetek meg!), és ebben nyugodtan 10 perce mehet a dagasztóprogrammal.

Ebből a mennyiségből két tepsi pizza szokott kijönni, ha ennél többre van igény, nyugodtan szorozzátok fel a mennyiséget.

Feltét? Bármi lehet, akár paradicsomos alap, akár tejfölös. Én az utóbbit jobban szeretem.
Reszelj egy gerezd fokhagymát a kinyújtott tészta közepére, tegyél rá 3-4 evőkanál tejfölt, sózd meg. Tegyél rá sonkát, sajtot, bármit, amihez kedved van, amit ki tudsz nyerni a hűtőből.